torsdag 6 augusti 2009

Mitt skägg och jag

Oönskad hårväxt är ett ganska tabubelagt ämne. Men om ni visste hur många som fixar och trixar i smyg. Ingen vill visas upp på freakshow med en skylt där det står: ”Kom och se skäggiga damen! 50 öre titten”. Så för att ni skall slippa detta öde kommer här fem handfasta hårborttagningstips:

5. Sämst alternativ är det som går fortast, nämligen rakning. Inte särskilt hångelvänlig metod och passar därför bäst för singlar.

4. Näst sämst är vaxning. Det gör ont, lämnar kladd och röd hud. Dessutom kan man få finnig, flådd hud. En gång när jag skulle vaxa mustaschen, drog jag med halva överläppen. Men resultatet blir, bortsett från lidandet, ganska bra ändå.

3. Det finns en metod jag hittills bara har hört talas om; sandpappersmetoden. Man köper mycket fint sandpapper i kosmetika-affären. Sen är det bara att gnugga. OBS! Ta inte papper nr 5 från verktygslådan.

2. Traditionell plockning med pincett: My god! Jag skulle säkert kunna lägga fem timmar för det är inte bara åtta strån vi snackar om. Men har du bara litegrann så är denna teknik säkert perfekt.

1. Slutligen, och nu har jag kommit fram till den metod som håller en klass för sig och som får alla andra handgrepp att verka värdelösa. Låt mig presentera threading. Min granne från fjärran land har avlägsnat alla anletets ovälkomna inkräktare. Allt som behövs är en tråd som fuktas med vatten varpå den tvinnas. Tråden dras och knixas mot huden på nåt vis. Innan man vet ordet av är huden mjuk och len som en barnrumpa. Helt otroligt!

Som alltid i min värld så är ingenting bara svart eller vitt. En lite del av mig vill bejaka det naturliga. Vi får se hur jag gör. Jag lovar: You will notice!

1 kommentar:

  1. ha ha fick mig ett gott skratt när jag läste!Härligt och så att säga huvudet på spiken...

    SvaraRadera