måndag 24 augusti 2009

Provocerad

Vad är det för fel på folk? De är så förbannat lyckliga hela tiden! På facebook går att läsa om hur man skickar sina söta små telingar till första skoldan (och de kommer naturligtvis överlyckliga och mätta hem). Några förlovar sig andra njuter av det fina vädret och det alla har gemensamt är att de så nöjda med allting. Hela tiden.

Det är provokativt!

Det är ett gulligullande utan dess like från morgon till kväll. Och det värsta - vet du vad det värsta är? Det att jag sitter här och är så in-i-he-e tillfreds själv. Inte en översvämning, brand eller svältkatastorf i sikte. Inte en enda människa har retat upp mig idag. Provokativt är ordet!

2 kommentarer:

  1. Elstako håller med, fram för mer elände!

    SvaraRadera
  2. Prova att bli vän med Jakim Qvarforth på FB då blir du garanterat av med alla lyckliga tankar! Ganska uppiggande med en sån person i sin omgivning! Det är inte många fel den mannen inte hittar... ;-)
    Och btw så är jag rätt nöjd idag ja me´...75% av mina elever som jag skickat till gymnasiet kom idag tillbaka för att hälsa på siun gamla häxa!

    SvaraRadera