fredag 21 augusti 2009

Blast from the past

Ännu minns jag hur vi drog upp, snörde åt och fluffade till. Vi spelade coola men var i själva verket upptagna med att se till att luggen höll sig spretig, läppstiftet var intakt och att trosorna inte skar in allt för mycket.



Detta var före stringtrosans tid. Själv hade jag mameluckliknande sloggi. De var okej när man hade stadig pojkvän. Men när man hoppades på ragg var det konsttycke att upprätthålla sin sopkvastlugg, röda pussmun och raffighet.



Det händer att min underbara brorsdotter hälsar på sin faster. Vi pratar, skrattar och speglar oss i varandra. Hanna lockar fram den unga fria flickan i mig. Idag gick vi på upptäcktsfärd i källaren och hittade en låda märkt: ”Kläder, Katrine 20-årsåldern.” Hanna fick nåt målmedvetet i blicken.



Å så gick hon lös på pingvinärmar, höga midjor och axelvaddar. Äntligen har kläderna kommit ut och får lufta sig igen. Med sig tar de mina minnen.

2 kommentarer:

  1. Läskigt mycket Katrine på bilden trots att det är Hanna.Ibland gör spelar generna ett härligt spratt. Underbart att se!

    SvaraRadera
  2. Vi har ofta fått höra att vi är lika. Inget mig emot! Du kanske t o m känner igen kläderna? Jag får lust att titta i gamla album om de finns på bild. /Katrine

    SvaraRadera