söndag 23 augusti 2009

Firar fortfarande fyrtio



I helgen åkte jag och D till Arild i Skåne. Efter incheckning på Rusthållargården begav vi oss ut på cykel. ”Som om jag inte skulle kunna så enkla saker - jag bara frågar” nynnade jag från min gula hoj på väg mot okända mål. Första stoppet blev caféet Flickorna Lundgren på Skäret. Där njöt vi av varsin smarrig räkmacka i den prunkande trädgården.



Nästa anhalt var Kullabergs fyr med omnejd. Vi traskade över stock och sten och när vi smög oss in i grottorna kändes det som om Kullamannen flåsade oss i nacken.



Tillbaka på hotellet gick vi utpumpade till badavdelningen. Vi bastade och sänkte våra lekamen i den härliga bubbelpoolen. I rummet väntade en kyld Vouvray på att smeka våra gommar. Vid åtta serverades välkomponerad middag från ett av Sveriges bästa kök.



Efter utsökt nattvila var vi redo för nya äventyr; Landonia - here we come! Vägen ner till skulpturerna Nimis och Arx kräver starka benmuskler och bra balans. Svetten sprutade och maxpulsen dunkade men "Som om jag inte skulle kunna så enkla saker" ringde ännu i mina öron. Nöjda och glada med strapatsen åkte vi slutligen hemåt.



Tack än en gång för presentkortet! Jag uppmanar alla att åka till vackra Kullen. Det är som att åka utomlands. Mobilen slog över till danska nätet flera gånger och nio av tio grottmänniskor snackade dansk.

PS. Undrar vad de hittar på när jag fyller 41 - can't wait!

2 kommentarer:

  1. Åååhhh, GRATTIS! Det är stort att fylla 40! Visste inte det förrän jag fyllde själv! Efter det är jag noga med att gratta de jag känner till...synd att jag inte kände till dej. Ni verkar ha haft hur mysigt som helst. Fina bilder också!

    SvaraRadera
  2. Låter som om ni fick ett par härliga dagar bara ni två! Arild är ju så pluttenuttigt gulligt. Har inte varit där på många år men får nog lägga det på min VILL GÖRA-lista för det lät ju himla skönt. Synd att jag redan fyllt fyrtio för längesen. :-)

    SvaraRadera