fredag 14 augusti 2009

Jobb igen



Nu börjas det igen. Min rektor ringde nyss för att prata om schemat och annat kul. Det bästa är att jag inte har nåt emot att börja jobba. Många människor ojar sig och våndas men jag är riktigt sugen.

Jag skall ha två klasser på Komvux och två på PS. Bara engelska! Vi får se vad det blir för bloggar framöver. När terminen är i full gång blir jag nämligen lite anglofierad, nästan språkstörd faktiskt. Ibland händer det med de studerande också.

En elev jag stötte på utanför biblan i somras sa: "Herregud, jag hälsade på dig på engelska. Häftigt, jag börja tänka på engelska på en gång bara jag såg dig!" Annars har jag inte träffat så många från skolans värld under lovet. Så nu har vi riktigt mycket att speaka about.

Jag skulle tro att det blir något glesare mellan inläggen efter skolstarten men vi får la se. Wish me luck för nu skall jag ner till mitt arbetsrum på Komvux i några timmar.

1 kommentar: