torsdag 19 november 2009

Flow

Mest flow idag faktiskt. Först en go sovmorgon å sen några lektioner på PS. Goa grupper jag har, alltså! De är både seriösa och roliga på samma gång. De tycker nog att jag är en flumhjärna - stavar fel titt som tätt. Det är lite jobbigt. Jag tycks aldrig bli fri min tavel-dyslexi. Visst stavar jag fel annars också, men framme vid tavlan blir det oftare. Men för det mesta är det bra om någon får känna sig duktig för att den upptäckt "frökens" stavfel.

Tack vare sovmorgonen hade jag en hel del energi när jag kom hem. Körde in en kyckling och grönsakslåda av nåt slag i ugnen, kokte bulgur till och drog sen till Gekås. Snabba ryck! Plockade till mig basvaror och en ny matta till Frida. Ringde hem. De tyckte att maten smakade diskmedel. "Tack för den!" tänkte jag. "Päronen var det kanske", sa dottern i luren. Vilka jädra päron? Lime var det ju! Här försöker man piffa med trendiga knep.

Väl hemma orkade jag bannemej packa upp också. Annars är min vanliga stil att kliva över kassarna ända tills jag vet att vi ska får gäster eller så. Då brukar jag trycka in grejerna i ett skåp och hoppas att ingen ska öppna så de ramlar ut igen.

Och nu mina vänner, nu ska jag berätta nåt frukansvärt: Jag har tjuvstartat - plockat fram den sjuarmade ljusstaken en hel vecka för tidigt. Huuu! Vad ska grannarna säga? Å tänk om tanterna visste att jag ska skita i att putsa fönstren och vägra julgardiner också. Våga vägra go with the flow!

1 kommentar:

  1. Flabb-flabb-flabb ;)) Att läsa dina texter är som att se en film i hjärnan samtidigt!

    SvaraRadera