lördag 28 november 2009

Fat and hairy

En kock, en stake och några feta håriga backpackers. Många minnen från 80-talet snurrar i skallen. Staken och kocken skrev jag om i tidigare inlägg men jag minns också en händelse från en resa på Java. En indonesier höll på att stirra ihjäl sig. Han kom fram och nöp mig i armen, i kinden och så i armen igen. Stumt stirrande och med beundran i blicken utbrast han till sist: ”Ohhhh – you are so very fat!” Eeeehh, aaahhhh, man väger ju en del. Kul att du uppmärksammade det, liksom. Å så kompisen, vars arm hade några solblekta fjun: Med ett stadigt grepp höll han fast henne och drog koncentrerat i stråna som om han klappade en katt. ”And you – you are so very hairy!!!” Groteska gorillor ute på äventyr – YEAH, that’s us!

Förresten: Jag har bloggat i fyra månader nu. Detta var mitt 100:e inlägg. Det blir nog några till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar