måndag 23 november 2009

Blogg makeover

Blogg-Katrine/KP, har gått igenom en existentiell kris. Det har varit lite som att förnya sitt hem. Jämna kåken med marken? Nähä, inte det. Total home makeover då? Jaså, orkar inte. Måla om? Nu börjar det likna nåt. Jag nöjde mig med att feg-byta namn och layout. Resultat: El Katrino Ja, jag vet att det är en maskulin form. Och nej, jag är inte homo eller bi bara för det.

Tack till El Stako, Anders "Staken" Andersson, en all-time-favvo-jobbarkompis, för idén. Han och några andra från den arbetsplatsen fick stå ut med mina smeknamn: El Stako blev det för att Staken, som de flesta andra sa, kändes alldeles för porrigt för en prydis som jag. El Rosso kom till för jag tycker att Rosa låter som ett konamn. El Hasso fick Hasse heta av bara farten för att han satt brevid El Stako och för det ligger rätt i mun. Slutligen fick Nina smeknamnet El Niño för att hon är ett yrväder, ett fenomen, som drar fram.

El Katrino: lite latino, en smula salsa - ja, så får det bli.

2 kommentarer: