lördag 17 oktober 2009

Krogragg


Jag och en kompis tog en sväng till krogen igår. Där fanns gott om gubbar som raggade på småtjejer.

"Jag har jobbat som de å de i så å så många år. Jag var mycket populär på det jobbet. Den å den var däremot INTE alls poppis medans JAG – alltså denna enastående skapelse du nu har framför dig och som du säkert skulle finna nöje i att roa dig lite extra med – är i det närmaste, så när som på den och den skavanken, perfekt. Efter denna ölen är jag nog faktiskt HELT perfekt. Ja, så är det!"

Bla bla bla – de små snärtorna föll inte för gubbarnas orerande även om de var mer än tjugo år äldre och borde veta bäst. Va fasen vi är ju ändå i fyrtioårsåldern och fattar bättre. Gubbar som raggar på småtjejer – usch å fy!

P.S. OM du nödvändigtvis, mot förmodan, trots allt, skulle vilja ha lite uppmärksamhet när du är på krogen, gör då inte samma misstag som jag och gå ut med en alltför snygg kompis. ;-)

2 kommentarer:

  1. Hmmm vem var det??? För jag var ju inte med!! Kram /Mare Maria

    SvaraRadera
  2. Gubbe är alltid gubbe - vet egentligen inte vad vi ska ha dom till ;)

    SvaraRadera