söndag 4 oktober 2009

Frans Strandbergs blogg

Jag hittade Frans av en slump när jag läste "I brevlådan" på sidan 4 i dagens söndagsbilaga av Aftonbladet. Grabben är född 1993 och skriver underhållande och träffsäkert. Han bloggar om vardagliga ämnen såsom sin torra engelsklärare - så jag tänkte att han säkert har ett och annat att lära mig. :-)

Döm själva:

"Hej, det är jag som är Frans. Jag sitter på min so-lektion och fuskjobbar lite, läraren bryr sig inte. Jag är 15 år och har oturen att bo i Gävle, jordens håla. Ni kan kalla mig småstadspojken.
Jag har ingen aning hur jag hamnade på denna sidan, det bara hände, men nu är jag här, redo att förgylla era dagar. Jag skriver om mitt halvt patetiska liv på ett skabbigt kommunalt gymnasium. Jag blir aldrig bjuden på fest och om jag hade blivit det så hade jag varit den tråkiga personen som inte dricker och alltid går hem först. Har helvetiska humörsvängningar och är allmänt pubertal men ändå inte. Jag känner mig som 35 inombords, minst!
Om ni tröttnat på Kissie och Dessie & co så finns jag här redo att tillfredsställa er dagliga bloggdos. Här kommer ni inte få läsa om dagens outfit, det existerar inte. Det är så mycket roligare att skriva om hatutbrott mot lärare och vem som åkte ut ur Idol igår. Jag är säker på att vi kommer ha det urtrevligt tillsammans. Welcome.."

http://www.katrinsgoodiebag.se/blog/frans/det-ar-jag-som-ar-frans/

1 kommentar:

  1. Åh, tack, vad snäll du är! Du kan inte vara en torr person, jag är övertygad att dina elever tycker om dig! En torr människa skulle aldrig erkänna att den var torr, min engelskalärare tror verkligen på fullt allvar att han är rolig och skrattar åt sina egna skämt hela tiden, det är asjobbigt..

    SvaraRadera