onsdag 20 april 2011

Kalovradi

Skam den som ger sig. Vill jag ha sol, så är det sol det får bli. Idag sprack den så äntligen igenom och jag kände ett lyckorus genom kroppen där vi satt på trappan till arkeologiska museet. Förkylningen ha lättat och vännernas deadlines är klara så nu råder semesterfeeling på alla fronter. Vi började fira redan igår kväll.

Det låg nåt busigt i luften när vi tog första ölen. Medan Michael slappade gick jag och Josef och käkade på bästa souvlaki-haket i Psirri. Enkla trästolar, en ljummen trottoar, vin i aluminumstop serverat ur vanliga dricksglas, katter som stryker... här är gott att vara. Att vara med några av de mest underhållande människor jag känner gör inte saken sämre. Vi köpte med oss bubbel och jordgubbar hem och sen....gryning är vackert.

Brukar du också tänka på vad du äter när du är på semester? På vilka ställen du väljer att slå dig ner? Vilken känsla och atmosfär som omger dig? Idag var de tre trötta vännerna först på en yoghurt-bar och fräschade upp gommen, sen blev vi sugna på lite spicy, så det blev indiskt. Dessutom hann vi med en smarrig cappuccino på ett soligt tak. Det var ett urcharmigt teatercafé om jag aldrig hade hittat utan "guide".

Nu är det slappa som gäller för imorgon hyr vi bil och ger oss ut på upptäckfärd i några dagar. Jag rundar av med en passande dikt jag minns från poesiboken i mellanstadiet: "Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinnet."

1 kommentar:

  1. Oh, låter så förträffligt mysigt, det ju så härligt att ta livet som det kommer på semester och bara njuta av goa atmosfärer och smaker som alltid smakar SÅ mycket bättre i en trivsam miljö och med gott sällskap. Och känslan av äventyr... Håller med om att man blir lite avis, men nu stundar ledighet ävenhär med utlovat bra väder i Varberg och det kan också bli riktigt bra. Glad påsk Katrine :)

    Kram

    SvaraRadera