tisdag 19 april 2011

Felpackad

Jag har gått från opackad till snabbpackad, till packad, till uppackad, till att inse att jag fick med mig helt fel saker. Ett ynka par långa byxor har jag, dem jag reste i, och det är den kallaste påskveckan i mannaminne här i Aten. Dessutom är jag brakförkyld.

Men jag är bland varma människor och myser på soffan under mitt täcke med min bok mellan varven. Grabbarna grus, min vän Michael från Tiny Town och hans kompanjon Josef från London jobbar för fullt på kontoret/ i gästrummet med att avsluta några deadlines vid sina datorer.

Nu kom jag just in från en runda på stan. Jag har alltid älskat att strosa lite på egen hand. Monastiraki square, ligger om knuten och här pulserar staden; tavernor, cafèer, gatuförsäljare, musik, färger, dofter - ja, om jag inte hade varit däpt i däsan då. Jag hade tänkt köpa mig en jacka mot kylan, men jag kom förstås hem med ett par sandaler.

4 kommentarer:

  1. Felpackad kanske har en poäng på alla fronter!! Här är ljumma vindar trodde jag kanske skulle vara lite ledig men icke sa nicke - här är deadlines too- så var där njut av boken sällskap och pulsen under täcket! ;) kram hälsa dom jag inte känner!!

    SvaraRadera
  2. Kan inte du låna några tjocka tröjor av Michael?

    SvaraRadera
  3. det bara känns att jag borde vara hos dig... kram kram och ta med dig lite sol hem :) det kan aldrig bli för mycket av den varan för min del.

    SvaraRadera
  4. Verkar som att t.o.m. min påsk blir varmare här hemma... ;-)
    Hoppas vädret vänder till din fördel!

    // Mjau.

    SvaraRadera