tisdag 5 april 2011

Bitar på plats

En tankemangel och sen klarar det lite. Släppa tanken fri ett slag, syna sig i sömmarna: Vart är jag på väg? Hur vill jag ha det? Varför reagerar jag så här? Nu ter sig tillvaron tydligare - åtminstone för en stund.

Utvecklingssamtal idag igen, betyder sen dag på jobbet. Och alla muntliga nationella prov i parti och minut; cirka 85 elever att lyssna på och bedöma. Låter kanske enkelt, men det kräver sin koncentration.

Jag drog ut på gå-och-läggandet igår, njöt av den sena timman: bara jag och mina tankar. Satte klockan på halvnio. Sovmorgon. Trodde jag. En bullrande trädgårdsmaskin utanför fönstret höll på att göra mig tokig.

Jaja, vad göra? Jag går nu, ut, och in i den nya dagen, ser vad den har att erbjuda och vad jag kan göra med den. Också en grå tisdag kan bli ganska spännande. Vi kanske möts.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar