onsdag 2 februari 2011

De e ba å välj

Ikväll valde jag att gå och träna. Och jag valde att basta en stund efteråt, varva ner, bli sådär härligt mjuk i kroppen. Vänliga tankar tog plats. Jag tänkte att det inte är livet som gör nåt med oss, utan vi som gör nåt med livet. Jag har lärt mig nya saker som jag inte trodde mig till.

För några år sedan var, i mina ögon, människor som studerade på högskola speciellt begåvade personer, inte simpla som jag. En fem år lång högskoleutbildning senare vet jag att alla är samma skrot och korn med enda skillnaden att man valt att fokusera på olika saker. 

Det fanns en tid, för inte särskilt länge sen, då salsadansare var människor som jag beundrade blygt på avstånd. "Lyllos de som kan göra så!"  tänkte jag utan att förstå att jag också kunde lära mig om jag ville. Nu är jag själv uppe och snurrar, inte som nåt proffs, men jag tror mig till det, ger mig hän och njuter.

Vi kan inte välja precis allt. Begränsningar som olika sorters handikapp, dålig ekonomi eller tidsbrist kan hindra MEN alla har ändå några slags val. Jag hoppas du hittar det som gör dig glad och att du vågar och orkar välja just det.

Kram på dig! /Katrine

3 kommentarer:

  1. Hå ja, här är en "icke-väljare". Valt passivt genom att bromsa och säja nej, inte alltid det bästa...men välja och ha vilja har varit svårt eftersom jag känner mej kluven till det mesta...så då får det bli en livshållning i sig.
    Borde nog välja att ha vilja istället.
    BRA att du valde plugga, valde träna, valde salsa!!

    SvaraRadera
  2. Åjo Ulla, du är en människa jag beundrar och får inspiration av på grund av dina val. Du får mig att vilja vara ute i friska luften mer, vilja odla och fylla hemmet med vackra ting... Men visst, kluvet är det emellanåt - här också, var så säker. Gillar idén att välja vilja!

    SvaraRadera
  3. och en del väljer att vänja sig...
    Anonymt = Mania

    SvaraRadera