måndag 31 januari 2011

Jazzå och en reflektion

Det blev sannerligen en synnerligen spännande afton! Intressanta människor kom och gick runt vårt bord hela kvällen. En skulle åka hundspann på Grönland, en annan hade just varit på rockturné, någon var flamenco-dansös, en var präst och på jakt, några pojkar hade stora pupiller, en mörk kvinna fattade tycke för prästen, en översättare drog några feffiga repliker...

Alla har huvudrollen i sin egen film, som Charlie Kaufman uttrycker det i Synecdoche, New York (2008). Det är tänkvärt. Jag tycker mycket om den filmen.

6 kommentarer:

  1. Idag såg jag Mr igen. Han ser hård och kompakt ut, nästan lite fyrkantig... och han hade samma väska med sig. Undrar vad han har i den? Det ser tungt ut? Träningskläder och hantlar? Proteiner och energidryck?
    Men vad vet man? Det kanske var inhandlade krukor och jord för omplantering av de kära pelargonerna hemma. Eller biblioteksböcker om broderi, lapptäcke och keramik... eller surdeg... Han steg av vagnen på järntorget, ut genom dörrarna och ut ur min film, igen.-_-_-_-_
    -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_Tänker:
    Vi har huvudrollen i vår egen film, förhoppningsvis... Men vilka roller spelar vi i andras filmer? Huvudroll, biroll, djurtämjare, statist, eller skugga? Och vem är det som bestämmer handlingen?

    SvaraRadera
  2. oj,
    det blev lite obehagligt hoppigt mellan de olika tempusen...

    sorry

    SvaraRadera
  3. Du är underbar! Äh, skit i tempus, detta är en blogg för bövelen! Dessutom ser jag er framför mig som i... ehhh.. just det, en film.

    SvaraRadera
  4. Är jag flamencodansösen? Hoppas...men du glömde tjuvkikare oxå! <3 Jojo

    SvaraRadera
  5. Äsccssh! Johanna Bergman heter jag ju-h!

    SvaraRadera
  6. Haha, ja Johanna det är du som är dansösen. Tjuvkikare är vi allihopa - tjo!

    SvaraRadera