onsdag 12 januari 2011

Midday Mash

Äh, så rörigt är det inte egentligen. Men "midday mash" låter bra och passar dessutom ihop med föregående "slow start" tycker jag. Fast lite fart blev det allt ändå. Jag har långa pass engelska i två teknik-grupper på onsdagar, en etta och en tvåa.

I ettan förekommer kryp i kroppen hos vissa som fortfarande övar sig på att säga "fan" så fröken hör det, fipplar med mobilen och pratar om annat. De börjar dock lugna ner sig. Man kan till och med skoja med dem nu utan att koncentrationen släpper på direkten. Det gick inte förra terminen. Då var det bara att vara rak i rösten, tydlig i sitt kroppsspråk och inte lämna utrymme till annat. Lite trist!

Tvåan känner jag så väl nu, har haft dem i tre terminer och har gillat dem från första stund. De är bara så himla goa - mot mig och mot varandra. De vet var de har mig och kan få mig att le med bara en blick. När de ber mig om något extra är det svårt att säga nej. De har liksom råd med det eftersom de alltid gör vad som förväntas. Jag kommer alltid från deras lektioner med en glad känsla i kroppen. Fina!

Näpp, nu ska jag skriva ut några prov och lägga fram grejer tills imorgon. Ikväll blir det friskis igen, med bastu efteråt. Det ska bli skönt. Tjo!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera