måndag 29 november 2010

En dag på jobbet

Jag möttes av en entusiastisk kollega i färd med att skriva ut artiklar: "Ibland är verkligen katastroferna på naturvetarnas sida!!" sa han muntert och förklarade att fakta om parasiterna i Östersunds dricksvatten skulle bli en utsökt lektion. Jamen,det var väl bra! Jordbävningar och översvämningar är också toppen. Dessa naturvetare, gott att vara bland seriösa människor.

Sen var det dax för läxförhör med en klass. På en av mina ambitiösare elevers papper gick att läsa: "Sorry, I haven't paid much attention to this homework. I thought it was much more important to bake cinnemon cookies;)" Jag kan bara hålla med - mer pepparkakor åt folket! Nästa gång vill jag ha ett smakprov.

Därefter blev jag fördröjd till en lektion av kuratorn som haffade mig i korridoren. Hon verkade angelägen, så jag stannade förstås. "Vad fikade du för gott på stan i lördags? Jag såg dig på café... själv tog jag lussefika...". Det är underbart att vara omringad av personer med fokus på det viktiga i livet. Värme till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar