lördag 27 november 2010

Toxic igår - detox idag

Vilsamt ryggläge i min stora, stora säng i mitt lilla, lilla rum efter den långa, långa natten - inte en gnutta rastlöshet kvar. Vi hoppade, studsade, snurrade, viftade, gungade, rockade och skvätte svett på varandra natten lång. Vi hade jävligt roligt helt enkelt. Det känns i lite lätt bultade fötter idag. Så många skojiga människor det finns!

Oscars är ett rätt piffigt ställe får jag erkänna. Jag hade mina farhågor, har inte varit där sen isen. Då hängde jag där i tid och otid under några år. Stället är smakfullt inrett med funktionella barer och dansgolv. Några flashbacks fick jag i början när folk scannade av varandra med blicken sådär placera-i-fack-aktigt. I större städer känner jag mig aldrig betittad nerifrån och upp på samma sätt som i småstan. Nåväl, jag tål att tittas på så låt dem glo;) Å andra sidan så kan de ju vara nyfikna av äkta människointresse! (vill ju inte själv gå i fällan och döma folk, hihi)

Toxic spelade. Ljudet var inte idealiskt hela vägen och vissa partier kändes lite krystade men merparten var riktigt bra. Det blev till och med rysningsläge på vissa ställen som när de körde Led Zeppelin, Whole Lotta Love till exempel - Oh My, euforiskt! Johan Lind, Klas Assarsson och Bengt Ungberg har jag sett entra scenen i olika sammanhang genom åren. När de är med vet man på förhand att det blir goa toner. Skickliga musiker! Toxic är vassa.

Nu ska jag veckla ut mina vingar och flyga in i lördagen. Visst blev det en och annan Staropramen igår, men när man dansar dricker man mindre så jag mår prima. Redo.

1 kommentar: