måndag 8 november 2010

clown, biff och vespa vid lägereld

Katrine Pettersson is thinking about a clown, a beef and a vespa. Jag är full av upplevelser efter resan till Aten.


Clownen från Glasgow var helt osann. Han bara gick omkring där i Psirrinatten och satte grisnäsor på folk. Snäll var han. Och mänsklig, om än ganska knepig. Han slog sig ner, började språka och bad om goda råd för sin websida (asså, inte av mig, utan av de båda webdesigners jag var där med). "How come you are dressed like a clown?" frågade någon. "If I just put my hand out, I would look like a beggar" svarade han kort och gott. Ett förbaskat bra svar, enligt mig.

Biffen kallades han förr, min fina vän Michael som jag nu har återknutit kontakten med. Jag var pirrig inför mötet. Tänk om vi inte gillar varandra längre? Tänk om vi börjar gilla varandra för mycket? Tänk om vi är två goda vänner som upptäcker att vi fortfarande har väldigt kul ihop? Jag är så oändligt glad för att det blev det sistnämnda! Jag har fått en bror, en härlig, begåvad, rolig, snygg, generös brorsa som jag tycker mycket om.

Josef, Michaels kompis och businesspartner kom farande på sin vespa. En lyrisk Katrine njöt av hans skärpa. Wow, vilket sätt att se på omvärlden! Berättelser från barndommen i London: "Remember, remember the 5th of November". Det är Guy Fawkes Night, visst ja! Han gjorde vår alldeles egna bonfire där, på en bar i Psirri. Sen drog vi vidare från krog till krog tills dagen var ny.

Mycket, mycket mer finns att smälta från mina härliga dagar i Aten. Återkommer. Sannolikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar