onsdag 1 december 2010

En glöggares försvarstal

Nu vill inte jag att du ska tro att jag alltid är så förbaskat lyckad hela tiden, att jag aldrig känner mig låg, eller har några motgångar. Just i skrivande stund är jag exempelvis en ganska misslyckad människa. Mitt favvopass på friskis börjar klockan sju men istället för att svida om så värmer jag mig en mugg starkvinsglögg - med svansen mellan benen. Alltså, jag har svansen mellan benen, inte glöggen. Okej, den viftar litegrann, för glögg är förbaskat gott när man är lite frusen och småhungrig.

Så himla dumt är det inte att hålla sig inne för jag tycker faktiskt att det är lite för kallt att cykla i det här vädret. Det kan rentav vara hälsovådligt att utsätta en nybastad knopp för såhär extrem kyla. Och basta efter träningen måste jag göra. Bilen tar jag inte fram ur garaget för nån futtig kilometer. Dessutom är det svårt att få parkering för det är så många latmaskar som inte orkar cykla till träningen som slåss om rutorna. Nä, jag trivs bäst här, i min soffa, i doften av ingefära, kanel och nejlika. Och snart kommer julkalendern. Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar