måndag 27 december 2010

Fri - that's me

Att plötsligt kunna göra vad man vill, när man vill och med vem man vill. Wow liksom! Självklart har jag alltid haft frihet att välja, men nu är det färre saker att försaka varje gång jag gör ett val. När barnen var små fick ett gigantiskt pussel läggas om jag skulle vara borta en vecka. Hänsyn till en partner med andra mål och prioriteringar än jag hämmande mig mer än jag förut har förstått.

Nu kan jag dra iväg närhelst jag har lust (om jag är ledig från jobbet förstås). Faktum är att det var en hårsmån från en sista-minuten-resa alldeles nyss. Jag kände mig fantastiskt fri för en stund när jag googlade bland annonserna. Och det bästa av allt, vet du vad det är? Det är att ögonblicket av total jag-gör-vad-som-faller-mig-in-lycka är viktigare än själva resan. Så Tunisien för 1999kr får vara denna gång. 17 grader verkar ändå lite fesljummet.

2 kommentarer: