måndag 9 augusti 2010

Dämpad


Nej det är inte jag som är låg för en gångs skull. Det är ångesten som är dämpad. Först blev det några timmar på jobbet. Jag åkte dit för att packa upp mina saker på nya kontoret. Det kändes riktigt bra faktiskt. Jag fick en hel del ny energi bara genom att gå dit. Det är nåt visst att börja på en alldeles ny kalender också. Vad som helst kan hända under året, bara möjligheter.

Sen klämde jag in lite shopping. Det är inte kul att komma till skolan som en sunkig fröken, så jag köpte att par byxor, som förvisso är identiska med mina senast köpta men ändå, en tröja samt en skjorta. Shopping är också ganska ångestdämpande har jag läst. Jag tror att det stämmer, för det känns onekligen upplyftande att komma hem med helt nya grejer. En brasklapp är dock att man bör ha råd med det man köper. Inköp på kredit leder bara till ågren i det långa loppet. Det är min fasta övertygelse.

Sist men inte minst så hann jag med en fika på stan med en trevlig bekant. Snygg också förresten. Han hade en massa idéer om såväl nuet som framtiden. Mycket inspirerande! Och än är dagen inte slut, och faktiskt inte jag heller. Jag är lite förvånad själv att jag känner mig så stark idag. Jag ska försöka glida på energin, för jag vet att den behövs. Allt är ju, som de flesta bloggläsare vet, lite upp och ner i mitt liv just nu. Det gäller att rusta sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar