söndag 21 mars 2010

Tandtroll

Det gör svinont. Varje dag. Hela tiden. Här sitter tjejen som aldrig har lagat ett hål men ändå har panisk skräck för ett eventuellt ingrepp hos tandläkaren. En hud-jävla-flik täcker en visdomstand och ibland blir det infekterat. Jag vet att jag berättade häromdagen att det var så lätt att fixa hemma själv, bla bla bla...

Fy vad jag ljög. Så gärna jag ville tro. Det förbannade bultandet vill inte ge med sig hur jag än gör. Jag har gnuggat, klämt, punkterat och gurglat med diverse lite olika medusiner. 1. Salt med några droppar vatten: ont, ont, ont - speciellt när bölden är nypenetrerad. 2. Vodka: det dunkar rejält, i synnerhet när jag lyfter fliken och häller rakt in i smärtepicentrum. Härda ut. Nytta gör det säkert. Imorgon kommer det att ha lugnat sig. Så fan heller. 3. Flourskölj: kanske borde räcka, men det känns mesigt i sammanhanget.

Varenda värktablett i hemmet är uppäten. Inte ens en hel natt har jag klarat mig utan att fylla på med diverse medikamenter. Jag kommer att få abstinens, gå på rehab och lära mig trappa ner succesivt när jag ska sluta.

Det är precis så eländes eländigt som det förmodligen verkar. Imorgon 7.10 öppnar folktandvården. Jag är livrädd. Men jag måste göra det. Ringa. Nej. Hellre låter jag käken ruttna och falla av. Vill inte. Vågar inte. Jo. Jag måste....

2 kommentarer:

  1. Gå direkt imorgon...Jag väntade för länge och fick inflammation ner i käkbenet..Du kommer med all säkerhet att få penicillin:)Jag lider med dig, det finns ingen värre,molande smärta än när man har problem med tänder eller tandkött!Att föda barn är en baggis i jämförelse-så det så!!!Ett tips:köp en flaska Corsodyl, tio gånger bättre än kurerna du provat!

    SvaraRadera
  2. Jag tog ditt råd Lena. Jag var rädd. Men jag gjorde det! Ingen penicillin men nu ska jag ta mig en sup Corsodyl. SKÅL!

    SvaraRadera