tisdag 23 mars 2010

Efter regn

På morgonen cyklar jag i ösregn till jobbet - utan regnkläder.
Lektion ett: morgontrötta men trevliga ungdomar speakar English.
Lektion två: dvd:n i sal 5:109 strejkar. Tre (!) lärare fipplar och försöker. Slutligen räddar en elev (såklart!) situationen.
Förflyttning till nästa jobb. Regnet hänger i tunga mörka moln. Tur, för jag har just torkat.
Kort fika följs av tre fin-fina redovisningar. Redovisning = lärarens skördetid.
Lunch och promenad runt en blåsig fästning med trevlig vän.
Lektion fyra: nu med vuxna invandrare. Några ser förvånade ut när jag önskar en tjej från Iran Gott Nytt År. http://sv.wikipedia.org/wiki/Nouruz
Rektorn undrar om jag har alibi för hela dagen; Bankrån i lilla Varberg och jag är misstänkt eftersom jag råkat missa ett möte kl 14. Shit happens! But IT WASN'T ME - promise.
Bloggstund har guld i mun medan min egen trut vilar ut. Den börjar äntligen bli normal. Tänk var lite tandvärk kan förmörka tillvaron. Nu skiner solen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar