måndag 8 mars 2010

Hanna-helg

I Hannas pyttelilla lya råder hjärtestor gästfrihet. Helgen har spenderats i Malmö hos min älskade brorsdotter. Hon bor mitt i multi-kultiparadis. Sedan vi druckit kaffe och pratat av oss en stund intog vi staden.


Det blev några solöl på Möllan (som jag har lärt mig att Möllevången kallas i folkmun) och vi käkade Balti med nanbröd. På indiern sprang vi på några travellers. Sist jag såg John och Eero var i januari på Chili Bar i Moalboal, eller var det kanhända på White Beach, guppandes i vattnet med varsin San Miguel i handen? Oavsett: världen är liten och det är gott påminnas om att vara en del av den.

Som tur är så gillar Hanna också latinska rytmer. Vi gick till Banco, ett spännande ställe på stora torg med mest mysiga människor http://www.bancodelamusica.se/. Hon känner ganska många kulis-filurisar så jag fick dansat med de roligaste och slapp att hamna med någon jobbig fulis-filuris. Gnuggisar, göre er icke besvär! (Vi såg några med ganska avancerat kroppsspråk.) När vi fnissade hemåt doftade vi Roberto och Eduardo.

Hemma i Varberg igen; upprymd, utmattad och fantistist glad åt min familj - både här och där.

2 kommentarer:

  1. Hihi låter som ni hade en härlig helg! Ingen Carlos i sikte att bara titta på??? :-) Kram vännen

    SvaraRadera