tisdag 26 oktober 2010

Nätdäjtig

Jag slängde aldrig min profil på Mötesplatsen, jag UPPDATERADE den. Det är osant många singlar därute. Om du vill ha någon, och inte är så noga med att ha äkta känslor för honom/henne, så kan du säkert fixa en partner på direkten. På tre veckor har 886 personer besökt min profil. Ingen av dem känns som den rätte. Hur skulle han kunna göra det? Det är ju bara ord och bilder på en skärm. Faktum är att det inte ens pirrar, ens ett litet uns faktiskt. Jag tror inte riktig på den här metoden. Men det är ingen skada skedd i att hålla ett halvt öga öppet. Ikväll ändrade jag alltså min presentation. Vågad kanske, men den som inte fattar humorn är ändå inget för mig. Så här blev det:

Snygg, smart singel med pengar på banken söker någon att skämma bort. Överdrifter förstås, i syfte att fånga ditt intresse, om jag skall vara ärlig. Om jag är smart beror naturligvis på vem man jämför med och skönhet ligger ju i betraktarens ögon.

Jag är en helt vanlig tjej mitt i livet som uppskattar människor med humor och omtanke om andra. Jag gillar att se nysyner och göra spontana grejer.

Jag mår bra av att röra mig till musik, utbyta tankar och idéer samt spendera tid med döttrarna. Kulturella upplevelser av olika slag förgyller också, after work och fika på stan likaså. Två minuter på cykel och jag är nere vid havet - livskvalité enligt mig.

Jag ogillar kliande myggbett, när det är tomt i kylen samtidigt som alla är hungriga, sverigedemokrater, folk som tenderar att ogilla saker i tid och otid ;)

9 kommentarer:

  1. På den annonsen så måste du bara fånga både en och annan man..eller

    Mr B

    SvaraRadera
  2. I think I know who you are Mr B och ja, det kommer ett och annat meddelande. Men som sagt, jag är inte så seriös. Inte ännu i alla fall ;)

    SvaraRadera
  3. Det verkar faktiskt jättespännande att nätdejta och jag hade absolut gjort det om jag varit singel. Hela den grejen har ju ändrat sej så mycket sen jag var ung, då var det lite skämsigt att verkligen söka en partner genom annons eller vad som fanns att tillgå då.
    Presentationen låter kanon.
    Men sen fattar jag att det måste va svårt att veta om gnistan finns där eller inte för det är ju ändå det det hänger på.
    Lycka till! Alltså till äventyret, inte bara till det eventuella resulatet!

    SvaraRadera
  4. Tack Ulla! Gnistan ja, man får väl träffas några gånger och se hur det känns. Fast jag vet inte ens om jag vill/vågar... Jag är kanske redo för det när tiden är mogen.

    SvaraRadera
  5. Vaddå inte funka!!!??? Jag träffade min underbara man på nätet, och nu har vi varit tillsammans 8 år, 5 månader, 27 dagar, 3 timmar och 36 minuter för att vara exakt!


    Lycka till önskar B

    SvaraRadera
  6. Tack! Du är för go Birgitta. Hur många stolpar gick du in i först? Fortsätt vara lycklig, det är du värd!

    SvaraRadera
  7. Näe det är ingen skada skedd när jag plötsligt står där framför "mannen i mitt liv" och det pirrar i kroppen bara han tar ens hand för att dra mig förbi hela kön och in på Fasching. Det var längesen och en gammal hederlig kontaktannons i DN....men det funka!!!!!
    Visst några stolpskott hade vi båda två före men vem sjutton skjuter klockrent utan att öva först???
    Och hur det är nu....det vet ju du....
    Kram vännen /M

    SvaraRadera
  8. Men om stålmannen skulle dyka upp på Mötesplatsen då?
    Hälsningar från Stålis.

    SvaraRadera
  9. Om självaste Superman kom flygande skulle det såklart vara svårt att värja sig ;)

    Kram, Cinderella

    SvaraRadera