lördag 2 oktober 2010

Alarm

Pip-pip-pip-piiiiip!! Attans också, jag glömde stänga av larmet. Jag vill inte på några villkor missa en efterlängtad sovmorgon. Skynda att somna om! Är jag inte lite kissnödig? Nej, sov nu! Vänd. Vrid. Tänk bort behov. Jo, blåsan behöver tömmas om jag ska kunna somna om. Tusan också! Om jag snabbar mig så hinner jag inte vakna så mycket. Tillbaka i sängen: NU SOVER DU! ....äh, jag läser lite mejl och somnar sen om igen...

Inte en enda alarmerande nyhet går att finna i inkorgen. Insomningsförhoppningarna är vid det här laget hopplöst förlorade. Det grämer mig gruvligt ha snuvats på en go sovmorgon. Å så vips, en skön knäppis på chatten: "God överklassmorgon på dig! Jag har just vaknat. Härligt!" Det skiter sig således idag också: Jag kan inte vara sur särskilt länge.

Idag är det salsacafé 14-17 och så kommer min älskade ungar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar