onsdag 6 oktober 2010

Extraknäck

En reklamfinansierad websida bör dryga ut kassan. Den kan heta: merpengartillmig.nu. Andra knep att dra in cash är att snajsa till folk som vill bli snygga i håret, översätta texter från engelska till svenska eller tvärtom, eller varför inte erbjuda sina tjänster som guide för gäster från när och fjärran. Jag får dem garanterat att känna sig välkomna och omhändertagna. Social kompetens finnes. Du får ge bra betalt! Unikt erbjudande - only for you.

Prylar intresserar mig föga. Det är inte det jag vill ha pengarna till. Fast det förstås, en bil som rullar pålitligt och fräscha bruksvaror i hemmet underlättar vardagen. Men det är mest upplevelser och resor jag vill unna mig. Nästa tur går till Aten och den är redan bokad och betald - utan ångerrätt. Som oftast har jag en önskelista med utflykter. Högt på listan just nu är: dansa salsa på Kuba, besöka vänner i Pennsylvania samt uppleva NewYork när man ändå har vägarna förbi.

Pank har jag aldrig varit. Jag kan konsten att rätta munnen efter massäcken. Det har jag alltid kunnat. Oavsett hur liten inkomsten har varit så har det gått runt. Nu är det dock tuffa tider. Tonårsbarn kostar mer än småttingar - så är det bara. Och vuxna, rastlösa kvinnor tenderar att spendera mer sedan de har fått smak på livets goda. Det idealiska extraknäcket vore som resguide, en kombination av nytta och nöje. Har du andra listiga förslag på hur jag kan dryga ut kassan utan att sälja min själ? Let me know!

5 kommentarer:

  1. om du inte är på mitt förslag om bankrån på fb så är loppis ganska bra..sälja massa skräp som bara samlar damm, få rensat i garderober och förråd samtidigt som man pratar med glada folk hela dagen..stod och sålde skräp, leksaker och urväxta barnkläder en lördag på loppis..och fick in 1700..på saker jag tänkt kasta!=)Men du kanske har rensat fint och ialla skåp och lådor?Jag har hela garaget fullt, skulle gå åt resterande årets lördagar att loppa på!!;)

    SvaraRadera
  2. Du skulle kunna tolka mellan engelska och svenska. Senast idag ringde en person som ville ha engelskatolk på en konferens. Många ringer "fel", frågar efter alla möjliga språk och hamnar hos oss. :-)))

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Se, idel möjligheter! Det där med bankrån är lockande. Om man åker fast kan man säkert träna, skriva, läsa osv när man sitter i finkan. :) Vilken plan alltså! Säg nu inget till nån om det här.

    SvaraRadera
  4. Du kan göra min engelska c på distans.. (ett G räcker) jag lovar att betala bra! =D och det där med att snajsa folk i håret.. skit bra ju, jag kommer gärna o snajsar mig hos dig !

    SvaraRadera
  5. Jennie, då går du ju miste om mysiga lässtunder och mustiga analyser - det går inte för sig :) Fast jag är väldigt nyfiken på uppgifterna - tar gärna en titt på dem. Snajs på dig!

    SvaraRadera