söndag 13 december 2009

Under

Har du sett Bridget Jones’ Diary? Då vet du skillnaden mellan skönhet och komfort på trosområdet. Jag håller med Bridget - bekvämt is my cup of tea.

Mig kostar det tiotusentals kronor att få troslådan sorterad. Det krävs nämligen en familjesemester för att jag ska få tummen ur. Underkläderna ligger vanligtvis huller om buller, urtvättat varvat med nytt och vardagsunder blandat med festdito. Äh, förresten: Jag äger inga festtrosor, bara helt osexiga sloggikopior från Ullared, modell större.

De mest komfortabla exemplaren är nu alltså nerpackade. Kvar i lådan finns de slitna som får duga här på hemmaplan. Om jag, mot förmodan - peppar, peppar (jag tar mig på huvudet), hamnar på akuten de närmsta dagarna, så blir det iförd ett par solkiga, urblekta, noppiga ”EVE” från Gekås. Det skulle förstås vara fasansfullt förnedrande. Därför kommer jag att röra mig extra försiktigt den närmsta tiden, för det vore förfärligt pinsamt att undersökas i skabbiga trosor i händelse av en olycka.

Jag erkänner att det är lite omständligt och ganska kostsamt att rensa bland mina under. Nu är det dock gjort. Det brukar vara värt det.

2 kommentarer:

  1. Det är nog fler än du tror som känner igen sej...hahahaha

    SvaraRadera
  2. Mitt i prick!
    Glömde önska er en trevlig resa.
    Tack för det fina du skrivit på kuvertet, kändes plötsligt hur enkelt som helst, jag gör det gärna igen =)/Kram

    SvaraRadera