söndag 4 september 2011

Livets lunk

Jag är en rik människa - för jag saknar inget. Det jag behöver för att må bra finns omkring mig: en fungerande vardag med ett trivsamt jobb, underbara barn, gott om verkligt fina vänner samt besvarad kärlek till en fantastisk man.

I hans värld finns också ett fungerade liv med tre vuxna barn, barnbarn och många vänner. Jag är glad över att hans sammanhang är viktiga för honom. För han ser utan ansträngning att mina relationer betyder mycket för mig. Utan stress möter vi alltfler av varandras nära och kära.

Vi har haft en härlig helg. Igen. En spelning med min yngsta, ett loppis-fika med hans mellantjej och hennes sötnöt till dotter, tvenne filmkvällar samt massor av bara-vara-tid. Nu stundar en biokväll med tjejkompisar för mig, medan han möter upp med några av sina värdefulla vänner.

Vi lunkar genom tillvaron sida vid sida, men ändå var och en för sig. Med honom vill jag vandra genom livet! Det känns gott att tänka att vi bara precis har börjat gå.


2 kommentarer:

  1. Fantastiskt härligt <3 Önskar er den mest underbara lycka på vägen.

    SvaraRadera
  2. Tack Madeleine! Det är lite som i reklamen för trisslotter: "Plötsligt händer det!" :) Kram på dig!

    SvaraRadera