fredag 23 september 2011

Bokmässebakis

Idag har jag första lektionen 11.30, så jag unnar mig sovmorgon följd av en långsam start vid köksbordet. Jag håller på att förbereda lektioner om Ondskan. Visst, boken har några år på nacken och är väldigt rå, men jag hoppas att den ska ge lite intressanta synvinklar i min Fordons-etta. Diskussionen om våld är tyvärr ständigt aktuell. Janne var förresten på bokmässan i går. Så jag passade på att höra honom. Han skulle tala om livsmod i samband med lanseringen av sin nya bok. Det var lite beige om ni frågar mig.

Kändis-spaningen började för övrigt med Glenn Hysén redan på stationen. Sen skymtades Lotta Bromé, Bob Hansson och så Guillou då. Förtjusningen över att se kändisar är lite genant, men jag erkänner att jag tycker det är ganska kul att se dem i verkliga livet. De flesta ser lite annorlunda ut irl tycker jag.

Några böcker och tidningar bars förstås också hem. Det finaste var en bok om Frida Kahlo som jag fick i present. Å så köpte jag en fin-penna med mitt namn ingraverat. Vuxenpoäng på den va?  Dagen toppades av en förträfflig stund på café i vänners lag innan kvällståget tog oss messiga mässbesökare med bultande fötter de sju milen söderut. Väl hemma väntade en god natts sömn. Nu är jag fit for fight igen!

1 kommentar:

  1. Vill du prata om ondskan kan jag rekommendera boken "En liten bok om ondskan" av Ann Heberlein eller ännu bättre hennes tidigare "Det var inte mitt fel" om konsten att ta ansvar över det man gör.
    Lorenza

    SvaraRadera