söndag 28 augusti 2011

In a relationship

Vi fnissade som tonåringar där vi låg med våra mobiler i högsta hugg och ändrade facebook-statusar. Iiihh, pirrigt, alla ens fb-kontakter får veta det samtidigt. Det här är inget man bara byter varje dag. Det finns många statusar att välja mellan men man kan bara ha en ruta ifylld:

Singel - som bortblåst är känslan, visst jag kanske borde vara det ett tag till, hitta mig själv som det så fint heter, bla bla bla... men hallå! Vi homo sapiens är väl ändå värda samhörighet och kärlek. Varför hålla igen när det känns rätt?

Engaged - herre gud, vi har ju nyss mötts :)

Married - se ovan - upphöjt i tio

In a relationship - JA! Tre dejter på tu man hand tog det att bli säker. Först en lång fika, sen en ännu längre caféstund följd av promenad. Jag minns hur jag tänkte: "Det här är nog HAN! Ta det lugnt nu Katrine!" Under tredje dejten gjorde vi en heldagsutflykt med vackraste utsikten och picknickkorg. Den kändes, precis som de andra träffarna, några minuter lång. Luften darrade. Pip.

It's complicated - nej, inte det minsta.

In an open relationship -  borde väl gälla för varje förhållande!

Sen kunde man välja Widowed och Divorced också. Men eftersom jag har levt i synd i alla år, dvs aldrig varit gift, och barnens far tack och lov lever och har hälsan, så är Separated mest sant.

Nu är det alltså offentligt: Katrine Pettersson is In a relationship <3 Mitt i fnisset fylldes jag av en stor, varm och lycklig klump i magen. Känslan bara växer och fortsätter att värma - lyllos mig!

4 kommentarer:

  1. GRATTIS!!! Vet precis hur det känns :) Är det rätt så ÄR det rätt och då är det bara att tuta och köra och njuta så mycket det bara går. Vad man eventuellt borde göra ska man bortse ifrån :)
    Stor kram till er båda!
    /ulrika

    SvaraRadera
  2. Underbart!!!
    Det är bara att känna, leva och njuta!
    Allt annat är livet för kort för!
    Vill gärna höra din ljuva stämma och få ALLA
    detaljer!!!
    Kram Mare

    SvaraRadera
  3. Ååååh vad härligt att höra! Njut mys och hångla . MYCKET !!! Massa kramar! Lisa

    SvaraRadera
  4. Grattis underbaraste fe faster!!! Du förtjänar det bästa i världen och även om jag inte har fått "godkänna" ännu så önskar jag er all lycka i framtiden ;)
    Pussar och kramar från din BÄSTA brors dotter ;)

    SvaraRadera