torsdag 4 augusti 2011

Praha confusion


Sex dagar i Prag och jag hann förstås med några missöden. Det började med att jag höll på att missa min flight; "boarding completed" pustade pumps-pinglan vid gaten i den raspiga micken i samma sekund jag gick igenom. Ombord på planet satt Eva och flinade stort. Hon hade trott att hon var sen.


Hela resan hade jag ett blött skavsår på foten och vatten i knäna. Det löste vi med att hälla i oss mer vätska. Ölen var billigare än kaffet. Sen regnade det alldels förskräckligt mycket en dag. Min medhavda paraply var paj på tre ställen. Detta lilla problem avhjälptes med många mumsiga cappuccinos i sköna fotöljer på Starbucks. Därinnifrån njöt vi av dripp-droppet.


En dag längtade vi extra mycket efter våra barn. Det var nog till följd av regnandet. Också det gick att råda bot på. För då kom en kompis och hämtade oss och vi åke och hälsade på honom och hans familj som bor drygt tre mil öster om stan - i en idyll. Gott att se!


Annars var det gott flyt mest hela tiden. Självklart såg vi Pragborgen, Karlsbron och det astronomiska uret på torget. För säkerhets skull gjorde jag resan extra minnesrik genom att glömma min handväska i taxin på flygplatsen. Inte undra på att man behöver svalka sina nerver ibland - prost!

2 kommentarer: