måndag 14 mars 2011

Unna

att unna sig en slapp stund efter jobbet
att välja vila före träning
att veta att 12-15 pers kommer imorgon vid sex
och att jag slutar jobbet halv sex
måste jag laga mat åt allihop?
nej
men jag vill!
för när man fyller 17, så betyder det mycket att mamma fixar
även om det blir nåt enkelt
för det är en speciell dag
också för en mamma
hon föddes ju nyss
och nu...
hur 17 gick det till?!

jag läser lite i
http://ullaunna.blogg.se/
åh, jag vill också!
hon gör fint
skapar vackert
hon är fin hela hon!
mer ledig än jag
inte jämföra
bara beundra
låta mig inspireras

unna lite vila till
sen dra igång med maten
tjo!

4 kommentarer:

  1. men oj va jag hoppade till. Jodå mycket mera ledig är jag. Lite därför jag började skriva blogg för det blev så trist att alltid höra : men vad gör du hela dagarna". Vill beskriva mina dagar liksom, för har man ingen karriär och inget yrke, ÄR man liksom ingenting i vårt samhälle.
    Sen också lite grann som protest mot alla glamorösa bloggar, med konsumtion som huvudämne, då vill jag skriva om att stoppa strumpor...

    SvaraRadera
  2. Tack för att du skriver om att stoppa strumpor - och allt annat! Jag gillar det verkligen. Kram!

    SvaraRadera
  3. Kära K!
    Viljan räcker långt! Förstår hur du känner när tiden känns knapp men du brukar fixa feststämning med enkla medel så jag tror du fixar det för Din stora tjej imorgon!!! Kram
    See U soon!

    SvaraRadera
  4. Det var fint sagt - tack! Apropå party så fick jag just en inbjudan till en brötfest samma dag vi ska på teater. Kanske en "all-nighter" på gång? Vi tar det efter dagsformen tycker jag. Tjo!

    SvaraRadera