lördag 19 mars 2011

Mångalen

Lite småtokig är jag alltid, men ibland slår det till ordentligt. Det är som om jag får vitring på ett spår som jag måste följa för att vara sann, som om jag drivs av en kraft som visar mig vägen. När jag vaknade idag så fick jag syn på den vackra månbilden av fotografmagnus. Jag tänkte: "Ahaaaa, det är fullmåne!!! Det är därför mina häxkrafter ger sig till känna!" Ofta känner jag mig faktiskt lite påverkad av fullmånen. Och jag vet att jag inte är ensam.

Nä, månen styr inte bara naturen, såsom vid ebb och flod, den styr människor och djur också. Vanligaste perioden för en kvinna att menstruera lär vara vid fullmåne. Jag kan bara konstatera att det ofta stämmer. Det sägs att polisen har mer att göra, att det förekommer fler födslar och att antalet självmord ökar när månen är full. Enligt gammal folktro får vi(ssa) människor övernaturliga krafter i månens magiska sken. Beware! A-WHOOOOO

4 kommentarer:

  1. Oooh nu känner jag mej tråkig och naturvetenskapligt nördtrist, men det stämmer tyvärr inte.... Det sker inte mer galenskap och/eller annat vid fullmåne. Månen har mindre påverkan på oss än mobiltelefoner. Tyvärr!
    Men folktro och de egna häxkänslorna-de är på riktigt!
    Aldrig försent att yla!
    Sorry...för att jag är så trååååkig......;)

    SvaraRadera
  2. Men Jojo, det trodde jag inte om dig! ;) Jag läste om det du skriver också, men valde ändå att slå ett slag för mystiken. a-whoooo!

    SvaraRadera
  3. Om naturen påverkas av månen, varför skulle då inte vi mänskliga varelser påverkas, som är en del av naturen?? Min uppfattning = klart vi påverkas av fullmånen :) ...jag håller med, beware! A-WHOOOO... ;)

    SvaraRadera
  4. Haha jag är en tråkig typ helt enkelt.

    SvaraRadera