söndag 28 februari 2010

Bokat Barcelona

Behöver jag säga att jag älskar att se nysyner och upptäcka spännande platser? Sedan länge har jag tänkt att barnen ska få välja varsin resa det år de slutar nian. Planen är att åka med dem en och en. Jag är utsedd av mig själv till den ultimata respartnern. Tack och lov har inga invändningar hörts mot detta. Vi har alla våra specialiteter. MC-turer är exempelvis inte en av mina (ännu). Det känns likafullt ovant att halvera familjen. Men det pirrar också högtidligt och lyxigt på något vis.

Nu är det alltså första dotterns tur. Hon valde Barcelona. Vi blir borta i fem dagar under påsklovet. Jag hoppas på att våren vill visa sig från sin bästa sida när vi är där. Man lär kunna gå och cykla kors och tvärs i den vackra staden. Mitt sällskap är inte inne på att glo i gamla kyrkor men vill gärna sitta på caféer och shoppa. Det ska jag nog kunna stå ut med. Dessutom finns en strand mitt i city. Vi ska bo på Casa de Billy: www.casabillybarcelona.com/. Det ser mycket mysigt ut. Längtar!

1 kommentar: