torsdag 29 mars 2012

Caféblogg

Personerna på bilden har ingenting med innehållet i texten att göra :)
Det händer nu, i denna stund. Jag gör som man ska nuförtiden; sitter med datorn på café och bloggar. Jag tror inte att en enda människa här inne bryr sig så mycket om det. Utom kanske jag. För jag känner mig en smula skyldig och försöker smussla lite. Fånigt, för de andra är till synes inne i sina samtal, smaskandes på diverse läckerheter.

Hippast är man förmodligen om man är en sån där betraktare som beskriver sin omgivning snett uppifrån, spanar in och slänger iväg några syrliga repliker om något man tjuvlyssnat till. Eller ska man kanske ondgöra sig över hur bedrövligt klädda folk är? Nej, de perspektiven tilltalar mig föga. Dessutom får jag skrivhäfta och idétorka av blotta tanken.

Istället blir jag självupptaget medveten om att jag sitter här i offentligheten och syns mer än jag iakttar. Jag inser att det är nu jetset-bloggaren hade tagit upp sin mobil och fotat 1. kaffedrinken (här: bryggkaffet) 2. de trendiga cafébesökarna (här: vardagströtta småstadsbor) 3. den flashiga inredningen (här: fint gammalt fik som sett likadant ut sen isen). Mobilen får vara och jag rotar istället fram en bild från ett tidigare tillfälle.

Det är gott att sörpla påtår i godan ro och bara vara jag, på kära gamla Cafë Mignon, här i Tiny Town.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar