måndag 26 mars 2012

Fyra trea

Jag fyller år idag. Det började med att jag vaknade och var kissenödig men inte vågade gå upp, för jag hörde hur de tisslades i köket. Bara att ligga kvar och låtsas sova, för såna är reglerna. Sen kom mina två skönsjungande döttrar in och "överraskade" med frukost och present. Jag försökte dölja min blåsas tillstånd och istället se sådär nyvaket men-kommer-niii-aktig ut.

I skrivande stund sörplar jag zoega och spisar skivan jag just har fått. Njuter stunden. På facebook väller gratulationerna in. Överväldigande med så många grattisar på en gång, speciellt när man knappt bryr sig om att fylla år. En alldeles vanlig dag hade jag tänkt mig, fast jag märker redan hur mina kära ramar in 43-årsdagen med guldkant och tillför den ett extra skimmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar