fredag 28 december 2012

Snart nytt år

Resa mer, väga mindre, tjäna mer, jobba mindre, fantisera mer, stressa mindre... Hur går dina tankar inför nyåret? Jag tror inte riktigt på nyårslöften. Ändå är varje nyår ett bra tillfälle att summera och tänka igenom året som har gått och fundera på hur man vill att framtiden skall se ut. Nystart. Förlåt dig dina misslyckanden. Nytt oskrivet blad.

Jag kämpar, som så många andra, med att leva i nuet. Det är lätt att skena iväg, tänka alltför långt fram, glömma gripa tag i stunden som annars är så inne nuförtiden. Flow. Mindfulness. Ochgudvetallt. Om människor inte tänkte lite framåt så skulle väldigt få personer ha autogiro på gym, pensionsspara eller boka resor. Här och nu bygger ju på stunden och inget av ovanstående görs utan framförhållning.

2012 blev ett av de lyckligaste åren i mitt liv. Det har ni säkert förstått. Han heter Jerker. Samtidigt har jag sällan varit så sorgsen som just detta år. Det är en märklig kontrast att vara ledsen och glad, orolig och trygg på samma gång. Min oro håller jag utanför bloggen, i respekt för andra berörda. Min lycka kan jag däremot skrika ut till hela världen.

Ett år, fyra månader, sexton dagar, tre timmar och trettionio minuter har gått och jag är mycket kär. Jag ser fram emot att dela boende en dag. Just nu passar det dock bättre att bo isär. Vi har barn som inte riktigt har "bott klart" och vi vill inte stressa dem. Hemmen ligger nära varandra och så ofta det går är vi tillsammans. I hjärna och hjärta är han den jag vill dela mitt liv med. Gemensam bostad kommer när tiden är mogen.

Nu får vi se vad det nya året kommer att föra med sig. Utan överdrift skulle jag nog kunna säga att jag står inför tunga förändringar 2013. Det gäller bara att fatta några viktiga beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar