söndag 26 februari 2012

Slutar lova

Nu får jag snart sluta lova, vare sig jag vill eller inte. Söndag och sportlovsveckan är obarmhärtigt till ända. Uppsatserna ligger orörda - check. Sovmorgnarna blev åtskilliga - check. Inferno-skåpen är ännu ostädade - check.

Jag är inte heller nån sån där riktig fröken, som tillbringar lovet med att läsa skönlitteratur i parti och minut, som rättar elevarbeten först och njuter sen, som åker skidor på längden, tvären och bredden och förkovrar sig inom den senaste lingvistikforskningen, gärna med ett väldoftande långkok hemma på spisen, på samma gång.

Nä, jag spelar nätpoker, utfodrar barnen med varsin Ben & Jerry och en påse chips istället för kvällsmat, vänder på dygnet, fördriver timmar i sträck drickandes cappucciosar på olika fik. Nu är jag ganska utvilad och redo att köra fram till påsk. Då är det ledigt igen och jag och Frida drar till London - det kan jag däremot lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar