tisdag 14 februari 2012

Friskis

Egentligen är det rätt fräckt. Jag skuttar runt på golvet bredvid en massa mer eller mindre okända människor. Här finns åttio-plus-damen jämte tonårs-tösen och sextio-egentligen-fast-vill-verka-som-40-mannen intill nybliven-mamma-bruttan på jakt efter sin figur och lite egentid.

Idag träffade jag Matildas före detta tränare. För inte alltför länge sedan förde hon ett lag till EM i truppgymnastik och hon är själv gammal tävlingsgymnast. Jag tycker att det är fascinerande att samma träning kan passa både henne och mig. Men det gör den.

Det är ganska häftigt att vi, oavsett bakgrund eller mål med träningen, träffas där och låter pulsen pumpa hälsosamt en timma, svettas och stånkar ett slag. Det är sånt som jag kan tänka på när jag belönar mig i bastun efteråt eller cyklar långsamt hemåt, njutandes av varje vindpust.

1 kommentar:

  1. Jag fick ett härligt leende till frukost :) Tack

    Haha för "sextio-egentligen-fast-vill-verka-som-40-mannen".

    Ha en fin dag
    Kram Madeleine

    SvaraRadera