torsdag 29 december 2011

Jullov

Jag klarade slutspurten och stupade över mållinjen in i jullovsland. Julen var lugn och fin, rofylld och harmonisk. En förkylning plockade ner mig och jag halvslumrade igenom julaftonen, låg och lyssnade på glada jeopardy-röster i köket från soffan i vardagsrummet.

Allt tycks ha satt sig. Jerker och Katrine/Katrine och Jerker - inget konstigt med det. Och mitt hjärta ler. Idag är det ombytta roller: jag som ligger och drar mig och han som har gått till jobbet. Ofta har det varit tvärtom och då har jag tänkt att jag inte är klok som lämnar hemmet med en så läcker man kvar i sängen.

Förkylningen börjar släppa och ikväll ska jag träffa barndomsvänner. Köpesallad och vin - blir bra det. Jag grunnar på ett nyårslöfte. "Promises are made to be broken" kanske, men denna gången tror jag faktiskt...

1 kommentar:

  1. Då kan man ju fundera på hur han kan lämna en sådan läcker kvinna för att gå till jobbet!!?? :-) kram Mare

    SvaraRadera