onsdag 2 november 2011

Mys-pretto-bra

Ni som inte gillar att läsa om hur nöjda andra är med sina göromål, ljuvliga avkommor eller fantastiska förhållanden kan sluta läsa nu, för fy fasen vad mysigt jag har det. Mysigt är förresten ett av de absolut värsta pretto-orden jag vet. Därför använder jag det nu.

Den här fantastiska dagen började med en behaglig sovmorgon. Kvar i sängen låg jag och drog mig till playrapport - alltså det är svt:s webb-nyheter och har ingenting med varesig tidningen Playboy eller Rapport att göra. Totalt o-porrig morgon alltså, men skön ändå.

Sen jobbade jag flitigt genom att lyssna fokuserat på allehanda texter, samtidigt som jag producerade en utsökt måltid att avnjuta med pojkvännen, yngsta dottern samt hennes kompis. Det är sannerligen synnerligen svårt att fånga ungdomarna i flykten nuförtiden, få dem att sitta ned och språka en smula. Sålunda känner jag mig rik och varm i hjärtat när stunderna nu sammanfallit så förträffligt och harmoni råder.

Äldsta dottern lunchade dock annorstädes. Hon skickade ett sms i morse: "På väg med tåg till Köpenhamn, hemma inatt nån gång, bara så du vet. Puss!" Härligt att de rör på sig - ser sig om. Också. Å ena sidan är det en bonus när båda är hemma, å den andra, så var det just den lilla jag mest behövde "komma ikapp" med just nu. Det flyter visst som på räls på alla fronter, denna höstlovs-onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar