söndag 27 november 2011

Advent, storm, trött

Som jag trodde, det blev advent trots att jag var oförberedd. Men nu hänger några stjärnor i fönstren och den gamla omoderna sjuarmade pryder sin plats i köket. Jag slapp putsa fönster i alla fall. Stormen kom lägligt på så vis. Vindstyrkan är visst uppe i 30 m/sek nu och det hörs. Vinden viner och det bankar och slår när saker som flyger omkring tar i väggarna. Några meter från mig finns ett nybygge. Frigolit och annan bråte kastas därifrån åt alla håll. Det är ganska mysigt att vara inne i ovädret, tända ljus, spela julmusik och vila ut efter en fantastisk fest. Och det var inte vilket party som helst heller - min älskade syster blev fru Liljeblad igår.

1 kommentar:

  1. Åh gratulera systeryster från oss!:-)
    Ja här blåser det så huset gungar.
    Jag minns "Gudrun", känns som då.
    Kram

    SvaraRadera