torsdag 9 september 2010

Klädval

Mamman: Denna blir väl bra när jag ska dansa salsa nästa lördag?
Dottern: Asså, jag tycker INTE att du ska ha den!
Mamman: (som själv tyckte att den var ganska ungdomlig, rentav lite fräck) Nähä , är det tröjan som är fel eller är det JAG som inte klär i den?
Dottern: Asså, du har ju sagt att man ska säga vad man tycker!
Mamman: Ja, jo, det uppskattar jag. Men jag känner mig bekväm med den.
Dottern: Ja, och det är det viktigaste! Det har du alltid sagt.
Mamman: Bra, då tar jag den!
Dottern: Gör du det, även om den är lite *2000, om man säger så.

*2000 = något VÄLDIGT gammalmodigt och omodernt.


1 kommentar:

  1. Retro mama, säger mannen i detta hus när jag läst upp er konversation..
    Underbart fast fruktansvärt skitjobbigt!!!
    Att vara så där 2000 typ...fattar ju vem som helst att man är ute...
    :-)
    keep up the good work......
    /Mare

    SvaraRadera