lördag 4 september 2010

Gött-trött

Cafét är över för denna gång och jag njuter nöjt i soffan efter en lyckad eftermiddag. En gång per termin gör jag en ideell insats för salsaföreningen. Jag bakade kärleksmums och handlade. Ingrid fixade fin dukning och en smarrig soppa. Barbara borde öppna konditori med sina fantastiska kakor. Torgny kom med de största kladdkakor jag någonsin har skådat, säkert fem cm höga. Han skar dem i 10x10 cm stora bitar först. Jisses, vilken frossa!

Först blev det en svängom med kladdkakskillen. Eftersom båda var "i tjänst", körde vi bara en låt. "Bra med tjejer som är nöjda efter en dans", sa han och flinade. Man hinner oftast inte stuffa så mycket själv när man håller i cafét. Ingrid och jag är dock alltid väldigt dansiga och kom därför överens om att varva salsaturer med kaffekok och disk.

Jag hann virvla runt med fem olika salseros, trots att vi hade nära femtio gäster. Bra teamwork med andra ord. Roligaste dansen var en merengue med min kubanske salsalärare. Han la in lite hopp och några oväntade vändningar. Det är väldigt tillfredsställande att hänga med i turerna och ha flyt i stegen.

Nu är det TV och vila som gäller denna rofyllda lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar