söndag 19 september 2010

Hanna-salsa-helg

Så stack jag då till Malmö för att träffa Hanna och för att dansa salsa. Cuba Café is the shit! Mojiton var smarrig värre, dansbenen i sitt esse och både Carlos och Roberto var där. Malmö = multikulti, en däjlig melting pot av kulturer. Det är minst sagt fröjdigt när en brokig skara människor gungar sig genom en salsanatt tillsammans.

Före midnatt är det ganska välartad salsa och merengue som gäller. Runt midnatt blir det lite "tightare" danser och mot stängningsdax är det närmast en ormgrop av människor som skvätter svett på varandra till sköna brasstoner och taktfasta congas. Här gäller det att slänga med dreadlocksen oavsett om man har några eller inte. Dessa positiva känslor som sprids genom kroppen när jag dansar alltså! Jag ler fortfarande.

Och ni som läste om mitt spörsmål med dottern angående klädvalet för kvällen: Jag var ursnygg i tröjan ;)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar