söndag 16 maj 2010

Räserhelg

Det blev en räserhelg med stor variation. Mingelfesten i torsdags kunde nog hållit på till gryningen om vi hade tillåtit oss. Av förnuftiga skäl som "Det är en dag imorgon också" så kastade vi dock in handuken vid 3.30.

På fredagen blev det en sävlig vandring genom ett soldränkt Varberg. Vi besökte glashyttan, några konstutställningar samt den "nya" silversmedjan i hamnen: http://www.manteus.com/. Vidare intogs utefika på Mignon. Människor kom och gick och såväl kaffe- som socialt sug stillades.

Bokträffen med tjejerna på kvällen blev som den brukar en höjdare. Denna gång jämförde vi två böcker: Doktor Glas av Hjalmar Söderberg och Gregorius av Bengt Ohlson. Vi pratar verkligen om böckerna. Sällan tycker vi samma. Det blir intressantare samtal så. Synd att mingel-tjofräset från kvällen innan gav sig till känna genom ögonlock tunga i förtid.

Å andra sidan var det bra att vi kom hem i hyfsad tid, för på lördagen vid lunch dök mina goa systerbarn upp. De ville åka till ett lekland i Halmstad. Jag trodde att busfabriksepoken var över i mitt liv men det var bara att foga sig. Vad roligt de hade! Och någon måste ju vakta sakerna. Någon hade som tur var med sig öronproppar.

Nu hör jag småmänniskorna röra på sig inne i rummet. Dags att kirra lite söndagsfrukost!

2 kommentarer:

  1. Lena Ainerfors17 maj 2010 kl. 07:23

    Låter som en rktig räserhelg!Hur hinner och orkar du!?Själv har jag småpysslat, tagit långpromenad med barnen, gett f-n i pluggandet i 3 dagar och bara loppat..mer snigelhelg här!;)

    SvaraRadera
  2. Låter skönt Lena! Jag var mör när söndan kom. Nu: åter nationella prov...

    SvaraRadera