onsdag 28 april 2010

Nationella prov

Våren är hektisk. 78 nationella prov väntar i väskan. Writing skrevs i morse och till veckan går Reading och Listening. Ett prov = ca en timmas jobb. Hur ska jag få in 80 timmar på två-tre veckor? Jag fattar aldrig hur det ska gå till, men på något konstigt sätt blir jag ändå klar i tid. Hypad och slutkörd när sommaren kommer, men jag klarar det alltid.

Speaking har jag redan gjort med alla 78! Det kan verka glassigt att lyssna på folk som pratar hela dagarna. Men det är tröttsamt att koncentrera sig på flyt, grammatik, ideomatik, variation, interaktion... bla, bla, bla. En fördel är att äntligen träffa eleverna i små grupper. I stora klasser blir det alltför sällan. Ofta är samtalen intressanta och underhållande. Fröken får en och annan tankeställare.

Jag orkade inte hugga in i uppsatshögen redan ikväll. Robot-rättning lär bli nödvändig så jag borde kanske... Nääh, jag måste samla kraft. Facebook och blogg: kravlöst skönt att blaja bort en stund.

1 kommentar:

  1. Sen när det är över kan du unna dig ett låååångt härligt sommarlov med gott samvete!:)

    SvaraRadera