lördag 16 mars 2013

Tankar sol och grå

Kerala
Tankar för framåt, tankar hämmar, tankar är.

Note to self: Gör det idag! I min närmsta framtid finns en hög jobb. Nu. Direkt. Vårsolen lockar, pockar och kallar på mig. Det finns, som jag ser det, två hot mot lyckat helgarbete: Solsken och kärlek. Eftersom Han jobbar så är det således solen jag har att besegra. Jag tänker försöka disciplinera mig så att jag hinner både stros i sol och uppsatser. Ni människor som lyckas leva i mindfulness - hur gör ni?

Annars rymmer framtiden tankar av olika slag. Vi reser till Indien i juli månad igen. Kerala under lågsäsong känns häftigt. Det finns flera poänger med att åka off season: 1. Jag är ledig från skolan. 2. Både flyg och uppehälle är billigare. 3. Färre turister är där och vi kommer att uppleva mer av "indiernas Indien". Men, än är vi inte där. Ni människor som lyckas leva i mindfulness - hur gör ni?

Vidare så pratar jag och mannen jag älskar om var och när vi skall flytta ihop. I augusti har vi varit ihop i två år. Jag har berättat för mina döttrar att vi kommer att börja titta på lösningar att bo tillsammans efter resan. Omkring årsskiftet kanske det kan bli verklighet. Det är mycket som skall stämma. Jag känner mig frustrerad över allt som behöver övervägas. Det passar inte ihop med min impulsiva sida. Ni människor som lyckas leva i mindfulness - hur gör ni?

Över alltsammans, likt en grå slöja, ligger det faktum att JJ måste opereras. Hastigt. Jag försöker att förhålla mig till det, inte tänka så mycket på det. Det är som det är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar